Serap Başol































Yeşil Sanatçı, yazar-çizer Serap Başol ODTÜ işletme bölümünden mezun olduktan sonra bir süre üst düzey banka yöneticiliği yaptı. Daha sonra resim teknikleri, sanat tarihi, felsefe ve çağdaş sanata yöneldi. Baltalimanı atölyesinde “expressive art” çalışmaları, 2001-2008 yılları arasında ITÜ mimarlık öğrencileriyle “kenti geri kazanım” atölye çalışmaları, 2003-2008 yılları arasında yeşil adımlar çevre eğitim derneği adına “atık sanat olunca” sergileri düzenlemesi, okullarda “çocuklarla atık sanat atölye çalışmaları” yaptı. 2004 yılından beri Yeşil Adımlar Çevre Eğitim Derneği yönetim kurulu üyesi olarak; çevre eğitimlerini sanatsal/yaratıcı çalışmalarla sürdürüyor.

Sanatçı ayrıca 2006’da gölyazı sanatçı programına katıldı; “göçmeyen kuşlar” işini yaptı. 2007-2008 “Akdeniz’de Su- çevre ve sürdürülebilir bir yaşam için eğitim
Kitabı”nın Türkiye uyarlaması ve editörlüğünü yaptı. Bu kitap şu an ilk ve orta öğretim okullarında öğretmen ve öğrenciler için deneysel uygulamalı bir kaynak niteliğinde. Halen 2008-2009 döneminde İTÜ Mimarlık Fakültesi, Yüksek Lisans proje 1 dersinde “kentsel ekoloji” konusunda konuk öğretim üyeliği yapıyor. Yeşil Sanat çalışmaları üzerine panel, konferans, TV konuşmaları, makaleleri devam ediyor. İşlerinde doğa/çevre, kültürel tarih ve mimari etkileşime yönelik bir anlayış egemen.
www.lebriz.com/serapbasol


Çalışmaya dair:

“Adını Hatırladığın Kuşlar Kurtulur”

“Kuşları hatırlıyor muyuz?” sorusuyla başlayan çalışmasında; kuş adlarının nerelerden geldiğini, kuşlar padişahı Simurg’un öyküsünü,
Osmanlı Sarayı şeker geçitlerindeki kuş heykellerini,
Türk kültüründeki kuşların önemini, nesli tehlikede olan kuşları araştırıyor ve izleyiciyi; Dünyamızı birlikte paylaştığımız kuşları hatırlamaya çağırıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder